DEN ČTVRTÝ! 150511

Las Vegas – Ráno raníčko – 11.05.2015 07:30

Ráno sme si zase „pochutnali“ na sladkých raňajkách v našom motelu, už nám to lezie krkom. Vašek to vychytal tým, že si vedľa v krámku kúpil nejakú šunku a sýry a prepašoval to na snídani. :o) Potom sme sa išli pobaliť a kluci vyrazili po auto, ktoré sme si požičali na 17 dní. Viac info o auta zapíše Pavel dodatočne, ale je pekné, veľké, bielej farby, má štyri kola a volant. 🙂 To je tak všetko, čo mňa osobne zajíma…

Půjčovna <ZDE> Dollar Rental car.

Podstatné je, že nás snáď doveze tam, kam budeme potrebovať. Priplatili sme si cestovnú asistenčnú službu. Výražáme smer Flagstaff so zástavkou u Hoover Damu – vodná elektrárna.

Las Vegas – Půjčovna – Flagstaff – 11.05.2015 10:00

Něco ohledně auta. Půjčovna Dollar byla kousek od motelu asi 20 minut svižnou procházkou. V půjčovně nebyl problém, chtěli pouze řidičák, pas a mojí platební kartu. Ještě se nás paní půjčovatelka zeptala, jestli chceme asistenční službu, kdyby se něco na cestě stalo s autem. To bylo celkem asi 130 dolarů. Kdyby jsme to neměli, tak by jsme platili za výjezd 75 dolarů + 20 dolarů za jednu ujetou míli. Tak že raději jsme to vzali paušálně. A ještě bonus k té asistenci byl řidič navíc zdarma. Pár podpisů a bylo hotovo. Paní nám předala klíče a účtenku a prý můžeme vyrazit.

Trochu vyplašeně jsme šli k autu s tím, že nám dalšího nic nebylo vysvětleno. Myslím tím okolo auta. Zjistili jsme, že původně to měl být Dodge Grant Caravan. Ale byl to Chrysler Taun Cou. Pořádný auto na 4řech kolech. Obsah 3,6 výkonu nepočítaje a spotřebě co jsme už zjistili cca 12 l na 100 km. Spotřeba ujde. Najeto cca 11000 mil. Tak že novinka celá v elektrice. Pomalu všechny dveře se dají ovládat přes klíček. Pohodlně. Cestuje se s ním báječně. Doufejme že nás někde nenechá. 🙂

Chrysler Town Country

Řízení se ujíma Vašek. Musíme se to naučit řídit a hlavne po těch splašenejch městech. Mimo bude asi pohoda. Vrátíme se na motel, naložíme věci, vrátíme čip karty, nastavíme navigaci a vyrážíme směr Hoover Dam. Na zmíněné místo je to pár kilometrů. Projíždíme Las Vegas. Provoz zatím není tak hustý, ale máme respekt. Vyjíždíme z města a s údivem sledujeme pustotu kolem Las Vegas.

Po asi stovce kilometrů přijíždíme k obrovské přehradě a vodní elektrárně. Hoover Dam.

Hoower Dam – Vodní elektrárna

Parkujeme na horním parkovišti a scházíme se na to dílo podívat z blízka. Hooverova přehrada (anglicky Hoover Dam) je betonová klenbová přehrada na řece Colorado v USA ležící na hranicích států Arizona a Nevada. Je vysoká 220 m a dlouhá 379 m. Přehradní nádrž Mead se táhne do vzdálenosti 185 km a její hloubka dosahuje až 180 m. Je pojmenovaná po prezidentu Hooverovi a byla postavena ve 30. letech 20. století, jako ve své době největší přehrada na světě.

Hoower Dam

Tento rok je extrémní sucho. Tak tam bylo fakt málo vody. Z fotek je to pěkně vidět. Ale nic musíme dále.

Po dalších pár stovkách kilometrů stále stejná krajina. Blížíme se k Flagstaff v Arizóně, kde máme na noc zamluvený Motel 6. Po cestě navštívíme jedno rychlé občerstvení asi „Wendy“. Podobá se to na McDonalda, ale zdálo se mi to chutnější.

Wendy’s Flagstaff

Pomalu začíná krajina houstnout. Jsou tu místy celkem vzrostlé stromy. Vypadá to lépe než okolí Las Vegas. Příjezd do města k ubytování je cca v 17:00. Proběhne check in na motelu. Zjistíme, že potřebujeme pár věcí nakoupit, Tedy hlavně nějaké poživatiny. Vyrážíme k obchodnímu centru. Zajdeme do Wallmartu, tam se snad dá nalez vše, co člověk potřebuje k životu. Nakoupíme si pár věcí a vylezme ven. Odložíme věci do auta a jdeme se mrknout, co by jsme dali do huby. Hned vedle je Indická restaurace. Rozhodneme se a zkusíme to. Ihned po vstupu se rozlehla fakt pěkná vůně všelijakého koření. Vypadalo to fakt pěkně. Usadili nás ke stolu a okamžitě přinesli sklenice s vodou a jídelní lístek. Po chvilce zkoumání jsme si vybrali. Donesli to na obrovském podnose i s nožičkami. Když nám to naskládal na stůl, už se nám tam nevešli ani příbory. Vonělo to parádně. A chutnalo taky výborně. Akorát to byli porce jak pro slona. Takže holky toho půlku nechali a my statečně vše dopapkali. Sice na večer nic moc. Pupky narvaný, ale v pohodě.

Odkutálely jsme se do motelu, hodily sprchu, napsali pár vět a hurá do pelechu.
Čeká na nás Grant Canyon a asi Bearizona kousek od městečka Williams na E Route 66.